Op weg naar Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Anja Jansen - WaarBenJij.nu Op weg naar Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Anja Jansen - WaarBenJij.nu

Op weg naar Las Vegas

Door: Flojaan

Blijf op de hoogte en volg Anja

11 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Gisteren zijn we vertrokken uit Santa Monica na een ontbijtje bij Jinky's en wat boodschapjes bij de biologische supermarkt, we zijn die vette happen effe beu. Verse smoothies mango, aardbei en banaan voor de vitamientjes. Broodjes en water voor onderweg. Het is ongeveer 550 kilometer. Het duurde wel even voordat we de omgeving van LA uit waren vanwege de drukte. Maar het viel mee we konden redelijk goed doorrijden. Eenmaal op de freeway naar Las Vegas was het best bizar. Een lange rechte snelweg voor zover als je kunt kijken door de desert. Nou ja desert, niet zoals wij ons hadden voorgesteld met zandduinen maar een soort steppe gebied. Voor zover als je kunt kijken geen bebouwing, af en toe een tankstation naast de weg met wat winkeltjes. Een half uurtje voor Las Vegas gingen we de staatsgrens over van California naar Nevada. Nevada is de enige staat waar 'gambling' legaal is. Je ziet dan ook meteen allerlei saloons met gokautomaten (slotmachines). Vanuit het niets doemt er dan opeens een enorme stad met wolkenkrabbers uit de heuvels op. Las Vegas!
Floortje zag als eerste ons hotel The Cosmopolitan vanaf de snelweg. We reden de parkeergarage in waar we met grote gouden letters welkom werden geheten. Een hotel met meer dan 2000 kamers, 60 verdiepingen en twee zwembaden. Op de begane grond een groot casino met winkeltjes en restaurants. Wij daar rondlopen met onze koffers vers uit de auto. We wisten niet waar we moesten kijken! De kamer is echt mega luxe, met een jacuzzi, een keuken met gevulde koelkast, vaatwasser en magnetron. Twee TV's, een zitje en een lounge-hoekje op ons eigen balkon met uitzicht op het Bellagio-hotel met de spectaculaire fonreinen. Echt niet normaal, we vinden onszelf wel wat te gewoon voor deze luxe....Nadat we gegeten hebben lekker naar bed. Morgen gaan we The Strip verkennen!

• 12 Augustus 2014 - 08:02

Marjan Hoeven:

Wauw!!! Wat een reis, wat een indrukken!!
    Veel plezier nog!!