Highway 101 California - Reisverslag uit San Simeon, Verenigde Staten van Anja Jansen - WaarBenJij.nu Highway 101 California - Reisverslag uit San Simeon, Verenigde Staten van Anja Jansen - WaarBenJij.nu

Highway 101 California

Door: Flojaan

Blijf op de hoogte en volg Anja

07 Augustus 2014 | Verenigde Staten, San Simeon

Vanochtend zijn we vertrokken uit San Francisco na wat gedoe bij het autoverhuurbedrijf. De SUV die we gereserveerd hadden was er nog niet, toen hebben we maar een andere auto meegenomen, een Toyota Avalon, ook goed! Midden door het centrum van San Francisco gereden, wauw wat een kick!
Onze eerste stop was in Monterey Bay, een schattig kustplaatsje met een mooie boulevard. Als echte Hollanders hadden we brood, beleg, yoghurt en sapjes meegesmokkeld van het ontbijt bij het hotel. Floortje had ook nog een mes achterover gedrukt...Lekker zo'n picknick op een bankje! Hier ook de eerste zeehonden zien liggen op de rotsen.
Daarna verder op de Highway 101 langs de kust. Dat was echt spectaculair! Een ruige kust die soms aan Noorwegen doet denken en soms aan Hawaii. Echt geweldig. Veel klimmen en dalen en scherpe bochtjes door ruige rotsen en bossen. Onderweg een kolonie zee-olifanten in het wild gezien en echt dichtbij kunnen komen! Was heel bijzonder, Floortje vond de beesten maar vieze geluiden maken en ze stonken ook vreselijk!
Verderop langs de weg stond een kudde zebra's, die jasmijn's hart gestolen hebben, tussen de Amerikaanse buffels.
Na een hamburger en hot and spicy chicken wings langs de weg, kwamen we om acht uur aan bij Courtesy Inn, ons motel in San Simeon.
Nu lekker slapen en morgen hup naar Santa Monica!
p.s. de Wifi is hier niet zo goed, de foto's uploaden gaat effe niet, morgen proberen we het nog een keer.

• 07 Augustus 2014 - 09:20

Ruud:

he dames, gelukkig gaat alles voorspoedig daar in de USA. Have fun!!!

• 07 Augustus 2014 - 10:26

Henny Gomes:

Wat een dag!We reizen met jullie mee en zien het helemaal voor ons.Fantastisch,wat jullie allemaal gezien hebben!Goede reis verder xxx

• 07 Augustus 2014 - 19:03

Onique Ansems:

Ha meiden,
    Volgens mij hebben jullie het hartstikke naar jullie zin daar in Verweggistan!! Geniet
    maar van alle bijzondere belevenissen!
    Dikke knuffel van de ansemsjes