Naar San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Anja Jansen - WaarBenJij.nu Naar San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Anja Jansen - WaarBenJij.nu

Naar San Diego

Door: Flojaan

Blijf op de hoogte en volg Anja

16 Augustus 2014 | Verenigde Staten, San Diego

Wauw wat een dag vandaag! Vanochtend op tijd vertrokken uit Lake Havasu City. Langs de Colorado River via de Parkerdam naar Parker. Daar op zoek naar The Colorado River Indian Tribes Museum en ...gevonden. Entree was gratis maar we mochten helaas geen foto's maken. Het museum in Parker ligt midden in het Colorado River Indian Tribes (CRIT) reservaat. Een enorm groot gebied waar de Colorado River dwars doorheen stroomt. In het reservaat zijn 4 stammen gevestigd; Mohave, Chemehuevi, Hopi en Navajo. In het museum was te zien hoe de stammen vroeger leefden, wat hun rituelen waren en de spullen die zij zelf maakten en gebruikten. Ook was er veel informatie over de inzet van 'code talkers' van de Navajo's in de tweede wereldoorlog. Door de Navajo's te laten communiceren in hun taal, konden de Japanners (Pearl Harbor) de plannen van de Amerikanen niet ontcijferen. Na het museum verder op highway 71 dwars door het reservaat. Kilometers lang alleen maar landbouwgrond en kleine boerderijtjes. Vervolgens kwamen we in Imperial County een landschap echt niet normaal. Stijgen en dalen over een kaarsrechte weg voor zover als je kunt kijken, een soort achtbaan...echt raar net een andere planeet. Plotseling zagen we aan de horizon zandduinen verschijnen, hier dus wel een echte woestijn uit het niets. Zo snel als het tevoorschijn kwam zo nel reden we er ook doorheen. Daarna kwamen we in een heuvelachtig landschap met alleen maar bergen die bestonden uit hele grote soort hunebedkeien, echt maf! Maar schitterend en heet...108 gr Fahrenheit is het heetste dat we gemeten hebben in de auto vandaag dat is omgerekend 42,2 gr Celcius. En nu dus veilig aangekomen in San Diego, beetje gaar van de rit maar wel genoten vandaag. Zo meteen gaan we naar het oude centrum van San Diego om een hapje te eten. XXX tot morgen!