Universal Studio's - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Anja Jansen - WaarBenJij.nu Universal Studio's - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Anja Jansen - WaarBenJij.nu

Universal Studio's

Door: Flojaan

Blijf op de hoogte en volg Anja

11 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Hollywood

We hebben er twee dagen uit gelegen vanwege onderhoud van deze website. We pakken de draad weer op bij zaterdag. Zaterdag zijn we de hele dag van 9 tot 9 (!) bij het pretpark van Universal Studio's geweest. Het is op het terrein van Universal Studio's waar ook alle filmsets zijn waar allerlei films, tv-series en shows worden opgenomen. In het pretpark zijn de sets van Despicable Me, the Simpsons, Waterworld, Transformers, Jurassic Parc, The Blues Brothers, Shrek, etc. nagemaakt. Bij sommigen was er een show, zoals bij Waterworld met echte acteurs uit CSI en Law and Order. De show was in en naast het water met spectaculaire actie scenes met jetski's, schieten, explosies en gave stunts. Bij Despicable Me was er een 3D simulator, het was net of we zelf in de film zaten. Bij The Simpsons was het een 4D simulator, alsof je in de spectaculairste achtbaan van de wereld zat, met een vrije val, etc. Floortje en jasmijn vonden het geweldig, ik kwam er groen uit...haha. Die oude taart kan er niet meer tegen hoor. Verder een tour gedaan langs de filmsets van Jaws, Bruce Allmighty, KingKong, Bones en The War of the World. Ook kwamen we in een metro-station waar een aardbeving een explosie en een overstroming werd nagebootst. Verder langs de studio's van The Voice en The Johnny Carson show. We zijn ook bij de uitleg geweest van alle special effects. Daar lieten ze zien hoe allerlei effecten gemaakt worden. Een superleuke dag, heel leuk om die filmsets te zien. Ook nog nooit een pretpark gezien waar het zooo druk was...echt niet normaal. Dit was onze laatste dag in LA. Morgen op naar Las Vegas...
XXX

• 12 Augustus 2014 - 13:22

Ruud:

wat is dat voor een brilleke?